Hoofdstuk 1

Malden, 07/23/2016

Vrijdag, laatste dag van de Nijmeegse vierdaagse, rijden we in de VISA naar Utrecht, de start van onze reis.
Manon brengt ons zaterdag om 7.40 uur naar Schiphol mooi op tijd. Na even zoeken lukt het ons in te checken voor onze vlucht de controle is streng maar daar hebben we geen problemen mee beter te veel dan te weinig.
Lekker even koffie gedronken en toen naar de gate. Ondertussen hadden we al wel mensen gesproken die met Djoser naar India en Nepal gingen.
Het vliegtuig vertrok mooi op tijd en al snel stond de eerste warme maaltijd voor onze neus met koffie na, Engbert had voor 12.00 uur zijn eerste wijntje al op. Om 15.45 uur plaatselijke tijd waren we in Istanbul.
Onze aansluitende vlucht stond nog niet op de schermen dus wisten we nog niet naar welke gate en bleven we zitten. Later bleek het vliegveld toch groter dan we dachten. Eindelijk om 20.00 uur mochten we verder.
Ik was blij dat we alles uitgeprint bij ons hadden want bij de incheck balie moest je je India visum laten zien en diegene die dat via hun telefoon wilde doen strandde hier omdat er geen Wi-Fi bereik was, meerdere uit de Djoser groep kwamen er in eerste instantie niet door ben nu nog benieuwd hoe dat afgelopen is.
De volgende vlucht was weer prima weer een goede warme maaltijd en drinken wat tv gekeken en gelezen mijn eerste boek op de iPad uit!! om 4.30 uur waren we in Dheli maar door verschillende controle posten , scannen en weer een formulier invullen waren we om 5.30 uur er uit . Onze gits stond al klaar, vlug wat geld gepind en kennis gemaakt met de helft van onze groep Een Belgische familie ( Patric, Lucy en Bravo) en een Bosschenaar genaamd Edwin, onze gids heeft Kesjav.
Met twee taxi's naar ons hotel en daarmee onze eerste kennismaking met Dheli het was een grote cultuur shock maar daarbij ook erg leuk.
Ik genoot met volle teugen (wel warm).
In het hotel even een korte briefing en samen besloten om om 11.00 uur met de zelfde taxi's een sightseeing Dheli te gaan doen. maar eerst enkele uurtjes slapen en opfrissen. Om 11.00 uur met ons zessen een hele dag Dheli en alleen het rijden in deze stad is een hele belevenis op zich.; tweebaanswegen worden vier baans ze halen rechts en links in

toeteren voortdurend maar niet uit ergernis maar om te laten horen waar en dat ze er zijn en het verbaast me dat alles goed gaat. Ondanks de drukte geen file en ze benutte elk stukje asfalt.
Overal op straat staan koeien en honden en veel mensen op en in allerlei voertuigen. We bezochten het parlementen gebouw de India GateQutub Minar een 72m hoge minaret die behoorde bij een oude ruïne van een moskee., Lakshini Narayan Mandir een hindoe tempel gebouwd door een rijke Koopmans familie, Humayuns Tomb Wat een grafmonument is met verschillende tombes er in in een mooi park. En als laatste De Lotus church een modern gebouw opgetrokken uit volledig wit marmer in de vorm van een lotus. Deze geloofsgemeenschap aanbid geen God maar zegt dat alle goden een en de zelfde zijn.
Moe maar voldaan waren we om 19.00 uur terug in het hotel waar we kennis maakte met de rest van de groep een familie

uit Amersfoort ( Ilonka, Richard, Lars, Stan en Tessa) Samen met de gits iets wezen eten en toen snel naar bed het was de volgende dag om 6.00 uur weer verzamelen.

Reactions

Making your own travel diary has never been so much fun!

Tell your story

Add stories to your digital diary and determine for each chapter if you want share it or not. Public chapters are converted to a blog that you can share with family and friends.

Add photos

Complete your diary by adding photos to the stories in diffent layouts. Large pictures or small pictures, portrait pictures or landscape pictures. It’s up to you!

Map your travel routes

In addition to photos, you can also add maps to your diary. Drag pins on the map to indicate your location or map your entire travel route.